مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 شهریور 1399 ساعت 07:252020-09-11بين الملل

یمن| ضرب الأجل متحدان امارات برای سعودی ها


نیروهای «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوبی) تحت حمایت امارات، عربستان سعودی را به بستن مرزهای دو بخش شمالی و جنوبی یمن تهدید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات به عربستان سعودی به عنوان ناظر توافقنامه ریاض 72 ساعت مهلت داده تا حقوق این نیروها را پرداخت کند و تهدید کرد که در صورت عدم پرداخت حقوق آن‌ها، مرزهای شمالی و جنوبی یمن را مسدود خواهد کرد.

نیروهای جدایی‌طلب وابسته به شورای انتقالی مدعی هستند که حقوق آن‌ها برای ششمین ماه متوالی متوقف شده است حال آنکه پس از قطع حمایت‌های امارات از این نیروها از اکتبر 2019، عربستان سعودی به پرداخت حقوق این نیروها متعهد شده بود.

توافقنامه ریاض بر ادغام گروه‌های مسلح وابسته به شورای انتقالی جنوبی(90 هزار نیرو) با نیروهای دولت هادی تأکید دارد تا حقوق آن‌ها از وزارت دفاع دولت مستعفی یمن پرداخت شود اما وجود بن‌بست در اجرای بخش نظامی این توافقنامه باعث بر هم خوردن تمامی تفاهمات شده است.

از سوی دیگر نیروهای موسوم به «قوات الدعم و الإسناد و الأحزمه الأمنیه» وابسته به شورای انتقالی در استان‌های جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که چنانچه تا 72 ساعت آینده حقوق این نیروها پرداخت نشود، دست به اقدامات شدیدتری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یمن| ضرب الأجل متحدان امارات برای سعودی ها

یمن| ضرب الأجل متحدان امارات برای سعودی ها